Tuesday, April 29, 2014

PSYCHOTIC ART ZINE APRIL 2014


Zine ini mula diwujudkan pada tahun 1998 dan isu terbaru adalah keluaran yang ke-14. Dulu ada lagi beberapa art zine yang diterbitkan di Malaysia seperti Heartwork dan Hardcore Is A Feeling yang keluar satu isu saja dan Core Peps yang dikeluarkan beberapa issue. Zine ini juga mengingatkan aku pada zine Sampah Karat yang dipenuhi puisi dan lukisan.

Rasanya lama juga zine ni senyap dan dibangkitkan kembali tahun lalu dalam bentuk buku koleksi art terpilih. Bind jadi buku secara D.I.Y dirumah guna gam kayu.

Ini isu terbaru PAZ yang menggunakan digital print atas kertas keras untuk kulit. Dalam isu ini ada banyak puisi dan lukisan dari editor dan penyumbang-penyumbang seperti Abu Abbas (Intoksikasi zine), Farez (Anak Bumi), Norman Jelita, Ilham Adepermana. Turut dimuatkan temuramah dengan Jason 'Evil' Covelli dari Amerika yang melukis kulit depan isu kali ini. Ada juga satu cerpen tentang scene dangdut di sebuah kampung...kesudahan yang menyedihkan...hmmh...kecuali untuk Jimmy Irama dan Zaleha Hamid. Sebenarnya ini kali pertama aku dapat zine ini, yang dibukukan tu laku sangat sampai aku tak sempat dapatkan. Jadi, aku tak boleh nak bandingkan dengan isu-isu lama.

Hantarkan karya anda untuk isu akan datang!

Contact:

www.psychoticartzine.blogspot.com
sickscreen_p@yahoo.com

twitter: @amir_fadli 

No comments:

Post a Comment