Tuesday, March 1, 2016

Wasted #2

Ini satu lagi zine yang aku dapat secara trade dengan Ainchah Daud masa acara KL Zine Fest tahun lepas. Simple saja zine ni dari segi rupanya.

Aku tak tahu kenapa tapi aku suka sangat zine yang dipotong dengan tak kemas. Contoh macam zine ni, menggunakan gunting, jadi ia tidak lurus dan tak kemas. Ada sense of urgency dan 'rugged' di situ yang buat aku sukakannya. Bukan seluar koyak saja 'rugged', tapi zine yang dipotong dengan herot macam ni pun 'rugged' pada mata aku. Ada sesiapa yang sama citarasa dengan aku?

Okey, walaupun dari segi susunatur, penggunaan font untuk zine ni isu ni nampak hambar, namun bukan isinya. Aku suka luahan penulis dalam 'MPKB sebagai Penutup Kepada Ruang Kreatif Untuk Remaja' dan 'Keperluan dan Kehendak'. Tulisan kedua lebih kepada menceritakan kesesakan hidup kita akibat kejatuhan nilai matawang kita.

Ada banyak interview dalam zine ni, sayangnya tiada sebarang gambar dalam isu kali ni. Interview bersama; Pasar Percuma KB, Wasted Youth KB, Kutu Buku Distro dan Darul Naim Squad, Oi! Oi!

Tiada alamat kontek...

No comments:

Post a Comment