Monday, January 18, 2016

Altar! isu 04


Isu ke 3 zine ini telah dikeluarkan pada tahun 2011 bermotivasikan acara KL Zine Fest 2012. Akhirnya isu ke 4 berjaya dikeluarkan dan dilancarkan pada acara KL Zine Fest 2015. Seperti biasa, ada beberapa masalah yang dihadapi editor dan diceritakan dalam ruangan editorial.

Seterusnya, zine ini disambung dengan temuramah panjang lebar dengan Husni/Aboi iaitu drummer kugiran SMG. Temuramah banyak menyentuh tentang aktiviti seni lukis/tampak beliau (beliau ada buat solo exhibition kalau tak silap), zine yang beliau terbitkan dulu Detention serta aktiviti scene yang lain. Temuramah lain adalah dengan band grindcore dari Kulai, Alchemy Of Sickness dan band grindcore Lembah Klang, Tools Of The Trade. Semua temuramah dibuat panjang lebar dan puas hati sesudah dibaca.  

Azizi Grindcore banyak menyumbangkan hasil tulisan dalam isu kali ini iaitu artikel tentang band Fall Of Efrafa dan juga ulasan bahan-bahan muzik bising.

Walaupun tulisan dan temuramah dalam isu ini banyak yang agak lama, tapi informasinya kekal segar dan takkan basi. Susunatur grafik sangat kemas dan mudah dihadam isinya. 

Ok go.

altardanaksara@gmail.com






No comments:

Post a Comment